|
4012581401 |
Benestar emocional a través del cos, el moviment i la mirada sistèmica |
2023-2024 |
Taller. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
23/10/2023 - 20/11/2023 (15 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
ESC Miquel Martí i Pol |
|
c. Cervantes, 87-101 (Sabadell)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Vallès Occidental I
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
08/09/2023 - 24/09/2023 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Les escoles són espais on ens relacionem amb centenars de persones, cadascú de nosaltres porta el seu propi bagatge (personal, educatiu, familiar, biogràfic...) i es posa en joc quan ens relacionem amb altres persones, no només a nivell verbal sinó també a nivell corporal, emocional i energètic. A vegades això pot generar conflictes, judicis o prejudicis, desordres...
És important que com a mestres tinguem una mirada el més lliure de judici possible i que a través del nostre modelatge la puguem transmetre als infants i a tota la comunitat, i per aquest motiu és important prendre consciència de com ens situem a l’escola i com mirem a l’alumnat, a les famílies i a la resta de companys/es.
A partir del marc teòric dels fonaments de la pedagogia sistèmica, s’oferiran recursos pràctics, a través del moviment i el llenguatge corporal, per a treballar diferents aspectes relacionats amb la gestió emocional, la cohesió de grup, la pertinença, el lloc que ocupem en els diferents sistemes dels quals formem part, la gestió del dol o emocions complexes, la diversitat familiar, les arrels / l’orígen, les relacions amb els iguals i els límits.
|
| |
Objectius |
Introduir els fonaments de la mirada sistèmica per tal de situar-nos com a docents de manera ordenada davant l’alumnat, les famílies i els companys i companyes de l’escola oferint recursos pràctics.
Oferir recursos a nivell pràctic per a treballar a l’aula, des de la vivència corporal i emocional, temes de pertinença, l’ordre que ocupem en els sistemes, gestió del dol o emocions complexes, diversitat familiar, arrels/orígen, relacions amb els iguals i límits.
Experimentar la relació que tenen el cos, les emocions, els pensaments i l’energia i la importància de l’escolta del cos com a eina de cura personal i de gestió emocional.
Valorar la integració del llenguatge del cos i el moviment en el context escolar com a eina d’aprenentatge global i totalment competencial.
Experimentar el llenguatge del cos i el moviment com a mitjà de comunicació i
expressió.
Gaudir movent-nos, mirant-nos, tocant-nos, expressant emocions, sentint, ballant, connectant amb el cos...
|
| |
Continguts |
Fonaments de la pedagogia sistèmica (els ordres de l’amor, els ordres de l’ajuda, la diversitat familiar, els orígens i les arrels, desordres sistèmics).
La relació entre el cos, les emocions, els pensaments i l’energia.
El llenguatge del cos i el moviment com a eines per a prendre consciència d’un mateix/a, per a tenir cura personal a nivell físic i emocional, així com per a gaudir i milllorar la cohesió social.
|
| |
Formador/a |
Mònica Marín Duran
|
| |
Avaluació |
Assistir al 80% de les sessions.
Participar activament de les propostes tan individuals com grupals.
|
| |
Requisits de certificació |
Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals plantejades
Emplenament i tramesa del qüestionari d'avaluació de la formació
|
| |
E-mail |
crp-sabadell@xtec.cat
|
| |
ODS |
ODS4 - Educació de qualitat |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
23/10/2023 |
1730 |
1930 |
Sessió 2 |
dilluns |
30/10/2023 |
1730 |
1930 |
Sessió 3 |
dilluns |
06/11/2023 |
1730 |
1930 |
Sessió 4 |
dilluns |
13/11/2023 |
1730 |
1930 |
Sessió 5 |
dilluns |
20/11/2023 |
1730 |
1930 |
|
| |
|